رابطه ی جنسی ، یک رابطه ی ۲ طرفه است

قبل از هر چیزی باید بدانیم رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است و در این رابطه دو نفر با ویژگیهایی متفاوت با هم رابطه برقرار می کنند. توجه و احترامی که هر طرف به طرف دیگر رابطه دارد کمک زیادی به برقراری بهتر رابطه می کند. رابطه جنسی یک رابطه یک سویه نیست که هر کس فقط به فکر خواستها و نیازهای شخصی خویش باشد بلکه یک رابطه دوسویه است که هر یک از طرفین ضمن توجه به خواستها و نیازهای خود باید به خواستها و نیازهای طرف دیگر نیز توجه نماید. پس اصل اول یک رابطه جنسی دوسویه بودن آن و توجه هر یک از طرفین رابطه به خواستها و نیازهای طرف دیگر رابطه است. مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، علی آباد خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.

بسیاری از افراد به ویژه مردها تصور می کنند که رابطه جنسی برای ارضای آنهاست و لذا در برقراری رابطه فقط به خواستهای خود توجه می کنند و ضمن لذت جویی صرف به طرف مقابل بی توجهند! به مرور زمان که همسرشان در رابطه جنسی به سردی می گراید متعجب شده و در کوچه و خیابان به دنبال سایر زنان می روند!!؟ این مردان به جای آنکه خود را مقصر قلمداد کنند همسرشان را سرزنش کرده و مقصر می دانند. در حالیکه اگر در رابطه جنسی به همسرشان توجه می نمودند و زمینه ارضای او را فراهم کرده و یا خواستهای او را مورد توجه قرار می دادند همسرشان نیز به دنبال گرمتر کردن رابطه می بود و رابطه شان به مرور گرمتر و گرمتر می گردید.مشاوره رسپینا گامی نو در جهت مشاوره به خانواده ها، زوج های جوان در حل تعارضات زناشویی، مشاوره طلاق ، آموزش های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج برداشته است. مشاوره رسپینا در استان گلستان شهرستان گنبد کاووس خدمات نوینی به هموطنان عزیز ارائه می کند.

نکته دیگر آنکه قبل از برقراری رابطه لازم است مقدماتی فراهم گردد تا هر یک از طرفین   آمادگی انجام رابطه جنسی را داشته باشند. زنان زمانی آمادگی رابطه جنسی را دارند که از نظر عاطفی اقناع شده باشند. رفتار مرد در خانه و برخوردی که با همسرش دارد زمینه اقناع عاطفی زن را فراهم می کند. مردی که در خانه تندخویی کرده و یا برخورد محبت آمیزی با همسرش ندارد زمینه اقناع عاطفی زن را فراهم نکرده و برعکس زمینه سردی زن را فراهم می کند. همچنین مردی که خسته و بی حوصله است آمادگی برقراری یک رابطه خوب را ندارد. پس تنها زمانی باید به رابطه جنسی اقدام کرد که دو طرف آمادگی برقراری رابطه جنسی را داشته باشند. اصل دوم رابطه جنسی صحیح اینست که فقط زمانی رابطه جنسی برقرار شود که دو طرف آمادگی انجام رابطه را داشته باشند.

توجه به این دو اصل یعنی دوسویه بودن رابطه جنسی و لزوم توجه به خواستها و نیازهای طرف دیگر و همچنین انجام رابطه جنسی وقتی که طرفین آمادگی لازم را دارند کمک فراوانی می کند تا رابطه جنسی بهتر و موثر تر باشد.مشاور خوب روانشناس گنبد؟ خانم سعیده بلالی مشاور روانشناس در مرکز مشاوره رسپینا یکی از متخصصین حوزه مشاوره در گنبد کاووس استان گلستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *