رابطه‌ی جنسی ایمن و بهداشتی

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های رابطه‌ی زناشویی سالم، رعایت بهداشت و استفاده از روش های محافظت شده جهت جلوگیری از انتقال بیماری است. برای این کار باید در ابتدا از سلامت جنسی خود و طرف مقابل‌تان مطمئن شوید و در صورت لزوم از وسایلی مانند کاندوم استفاده کنید.

خانم ها بهتر است از دوش واژینال به طور مکرر اجتناب کنند، زیرا باعث افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌ها مقاربتی می‌شود. همچنین اگر یکی از طرفین دارای تبخال هست؛ تا زمان درمان از برقراری رابطه‌ پرهیز کنید.

برای پیشگیری از بارداری از روش‌های ضد بارداری مثل کاندوم، اسفنج، دیافراگم، آی‌یو‌دی و… استفاده کنید. البته می‌توانید بهترین روش را با مشورت پزشک خود انتخاب کنید تا بتوانید به خوبی از بارداری پیشگیری کنید.

بهتر است زوجین قبل از رابطه‌ی جنسی دوش بگیرند و مناطق تناسلی خود را شستشو دهند؛ بهداشت ضعیف یکی از عوامل کاهش میل جنسی است. استفاده از عطر، آرایش صورت، تمیز بودن دندان و دهان و عدم استفاده از سیگار و الکل از دیگر نکاتی است که با رعایت آن‌ می‌توانید از رابطه‌ی جنسی لذت‌بخشی بهره‌مند شوید.مرکز مشاوره رسپینا گامی نو در جهت مشاوره به خانواده ها، زوج های جوان در حل تعارضات زناشویی، مشاوره طلاق ، آموزش های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج برداشته است. مشاوره رسپینا در استان گلستان شهرستان گنبد کاووس خدمات نوینی به هموطنان عزیز ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *