انواع استرس

استرس ‌های کوتاه مدت و لحظه ای حاصل از عوامل استرس زا

این نوع استرس ها بسیار کوتاه مدت هستند که تنش ها و افکارهای خسته کننده لحظه ای قابل شناسایی دلیل اصلی بروز این دسته استرس می باشد که ممکن است در طول روز برای فرد پریشانی، سردرد وتنش های عصبی ومعده دردهای عصبی به وجود آورد.

استرس ‌های مکرر حاصل از عوامل استرس زا

افرادی جزء این دسته دائما پریشان و کج خلق هستند، اطراف خود را پر از امواج منفی کرده اند و طوری عمل می کنند که انگار همیشه عجله دارند یا دیرشان شده است، از جمله ویژه گی های بارزی که استرس های مکرر به افراد هدیع می دهد عجول بودن، رقابت جویی وآشفتگی و البته بی صبر و حوصله بودن است، باید گفت که استرس های مکرر سبب بروز بیماری های قلبی و عروقی می گردد.

استرس‌ های مزمن یا کرونیک حاصل از عوامل استرس زا استرس مزمن زمانی رخ می دهد که فرد در زمان مقابله با مشکلات خود احساس شکست کند یا احساس کند که هیچ راه فرار یا نجاتی ندارد، باید گفت ریشه اصلی این دسته از استرس ها، در دوران کودکی فرد می باشد یعنی فرد از گذشته تاکنون ترس ها و استرس هایی را با خود حمل می کند اما راهی برای برطرف کردن آن نتوانسته پیدا کند و بطور کامل نظام فکری و عقیدتی آنها برپایه ترس ها و استرس های آن ها بناگردیده است و در هر لحظه فرد را آزار می دهد به طوری که ممکن است از فرد یک شخصیت گوشه گیر ومنزوی یا پرخاشگر بسازد.

مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغلی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، کلاله،گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین  خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *