چه عواملی در بروز اختلال قطبی نقش دارند؟

«عوامل خطر» ژنتیکی مشابه در ابتلای فردی به اختلال دوقطبی، افسردگی شدید یا اسکیزوفرنی نقش دارند. عوامل خطر محیطی نیز می توانند باعث بروز این اختلال شوند و ممکن است بر اثر ترکیب با عوامل خطر ژنتیکی، ریسک بروز این بیماری‌ها را در شما کاهش یا افزایش دهند.

مثلا ممکن است عوامل خطر ژنتیکی داشته باشید که به این معنی است که احتمال ابتلا به اختلال دوقطبی در شما بیشتر است. با این حال، اگر در یک محیط باثبات و مثبت زندگی کنید یا بزرگ شوید، ممکن است خطر ابتلا به یک بیماری روانی جدی را کاهش دهید.

داشتن پدر یا مادری با یک بیماری روانی جدی مانند دوقطبی، قوی‌ترین عامل خطر شناخته شده برای ابتلای شما به یک بیماری روانی جدی است. کودکانی که یکی از والدینشان به یک بیماری روانی جدی مبتلاست، به احتمال ۱ به ۳ ممکن است که خودشان به یک بیماری روانی جدی مبتلا شوند.

هنگامی که در مورد علل بروز اختلال دوقطبی فکر می‌کنید، مهم است به خاطر داشته باشید که بسیاری از موارد مختلف در آن دخیل هستند و هیچ عامل خطر واحدی باعث اختلال دوقطبی نمی‌شود.

مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغلی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین  خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *