هدف از خانواده درمانی

هدف از مشاوره خانواده این است که به افراد در بهبود ارتباطات، حل مشکلات خانوادگ ، درک و رسیدگی به چالش های خانوادگی و ایجاد یک محیط سالم در خانه با عملکرد بهتر کمک کند..

اهداف خانواده درمانی به مشکلات مراجعین بستگی دارد. به عنوان مثال، اهداف مشاوره خانواده ممکن است بر اساس سناریوهای زیر متفاوت باشند:

  • یکی از اعضای خانواده از اسکیزوفرنی یا مشکلات روانی شدید رنج می برد: هدف این است که به سایر اعضای خانواده کمک کند تا این اختلال را درک کنند و با تغییرات روانی که ممکن است بیمار متحمل شود، سازگار شوند.
  • مشکلاتی که از تفاوت بین نسل ایجاد می شود، مانند زمانی که والدین یک خانه را با مادربزرگ و مادربزرگ و مادربزرگ به اشتراک می گذارند، یا فرزندان توسط مادربزرگ ها و مادربزرگ ها بزرگ می شوند: هدف بهبود ارتباطات و کمک به اعضای خانواده برای تعیین مرزهای سالم است.
  • اعضای خانواده که از پیش زمینه های ترکیب نژادی، فرهنگی و مذهبی رنج می می برند: هدف این است که به اعضای خانواده کمک کنیم تا درک خود را از یکدیگر بیشتر کنند و روابط سالم برقرار کنند.
  • به نظر می رسد مشکلات بیمار به طور غیرقابل توصیفی با مشکلات سایر اعضای خانواده گره خورده است: در مواردی که مشکل یا مشکلات عمیقاً در مشکلات سایر اعضای خانواده ریشه دارد، هدف از پرداختن به هر یک از موضوعات کمک کننده و حل یا کاهش اثرات این الگوی است. چالش ها و مسائل.
  • مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین  خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *