مشاور اعتیاد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مهمترین قسمت کار یک مشاور اعتیاد، برقراری ارتباط با معتادان است. آنها علاوه بر اعتیاد با اختلالات روانی یا یک اتفاق ناخوب در گذشته دست و پنجه نرم میکنند و در طول درمان درد و رنج زیادی را متحمل می شوند.

شما بعنوان یک مشاور ترک اعتیاد ، باید آنها را درک کرده و با علاقه و صبوری به آنها در مورد آنچه که تجربه کرده اند توضیح منطقی بدهید.

یک مشاور اعتیاد باید شنونده خوبی باشد. معتادان در اغلب اوقات ، نیاز دارند که فقط احساسات خود را بیان کنند. علاوه بر آن گوش دادن به شما کمک می کند بیمار خود را بهتر درک کنید.
قسمت مهمی از کار یک مشاور اعتیاد این است که با هر معتاد یکجور رفتار نکند. احتمالاً هر روز با چندین معتاد ملاقات خواهید کرد و با کسب تجربه روش های برقراری ارتباط با هر بیمار را یاد خواهید گرفت و اینگونه می توانید خدمات شخصی به هر نفر ارائه کنید. یک معتاد هنگام بهبودی مشکلات زیادی را پشت سر می گذارد بنابراین ممکن است با طغیان های احساسی و سرکشی و …درگیر باشد. یکی از دلایل رفتار آنها بی اعتمادی است. آنها احساس می کنند هیچ چیز ندارند و نمی دانند زندگی بدون مواد چگونه است.بخشی از وظیفه شما به عنوان مشاور، کمک به معتاد در ایجاد اعتماد مجدد است. بدون اعتماد ، بیمار شما انطور که باید و شاید کمک مورد نیازش را دریافت نمی کند.

مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس ، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان ،علی آباد ، دلند، خان ببین  خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *