نوروفیدبک

مواردی که در ذیل به آنها اشاره می شود شامل مشکلات و بیماری هایی هستند که درمان با نوروفیدبکدر آنها توسط FDA تأیید شده است.

 بیش‌فعالی/کمبود توجه (ADHD): بیش از هر زمان دیگری، برای درمان ADHD از نوروفیدبک استفاده شده است. ۸۵-۸۰% کودکان مبتلا به ADHD به وسیله نوروفیدبک بهبودی کامل می‌یابند.

 اضطراب (Anxiety): بسیاری از متخصصان، بکارگیری نوروفیدبک به منظور درمان اضطراب را یکی از عمده‌ترین موارد  استفاده از نوروفیدبک می‌دانند.

محققان معتقدند اضطراب یکی از اولین مواردی بوده که به نوروفیدبک پاسخ درمانی مناسبی داده است. نتایج پژوهشی نشان می‌دهد که در حدود ۹۰-۸۰% از بیماران اضطرابی با این روش بهبود یافته‌اند.

 ناتوانی یادگیری (Learning Disability): این اختلالات در سنین دبستان شایع هستند. نوروفیدبک در درمان این اختلال تحول بزرگی ایجاد کرده است. معمولاً با کامل کردن یک دوره درمانی بهبودی ثابتی حاصل می‌شود.

 اختلالات خواب: اولین تغییراتی که مراجعین عموماً بعد از شروع درمان با نوروفیدبک مشاهده می‌کنند، تنظیم خوابشان است.

بنابراین می‌توان از نوروفیدبک در درمان اختلالات خواب نیز استفاده کرد.

 دردهای مزمن و سردردهای میگرنی: درمانگران و پزشکانی که از نوروفیدبک برای درمان دردهای مزمن و سردردهای میگرنی استفاده کرده‌اند، اعلام کردند که وقوع و شدت حملات میگرن در اکثر موارد با استفاده از این روش کاهش می‌یابد و حتی از بین می‌رود. این روش بخصوص در بیماران با سردردهای میگرنی که به درمان های دارویی پاسخ مناسبی نمی دهند توصیه می شود.

 افسردگی:  در مورد بیماران مبتلا به افسردگی اساسی که هیچ درمانی برای آن‌ها کارساز نبوده، نوروفیدبک در اغلب موارد بهبود دهنده بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *