کاربردهای نوروفیدبک چیست؟

کنترل تشنج در کودکان : تشنج از جمله بیماری های بسیار خطرناکی است که بروز آن در سنین پایین به کودکان آسیب جدی وارد می کند. کنترل تشنج به وسیله نوروفیدبک باید حتما به دست متخصصین این کار انجام شود.


کنترل اختلالات رفتاری مخرب :  اختالالاتی مانند اختلال دوقطبی درکودکان، طیف اوتیسم، فلج مغزی، آسیب های مغزی به وجود آمده هنگام تولد و سایر مشکلاتی از این دست که تاثیر بسیار مخربی بر رفتار کودکان می گزارند. استفاده از نوروفیدبک می تواند به طرز کاملا موثری از ایجاد اختالات جدی در فرد جلوگیری کند.


مشکلات خواب : برخی از کودکان دارای انواع مشکلات خواب هستند. برای مثال تخت خواب خود را خیس می کنند، در خواب راه می روند و یا صحبت می کنند. دندان قروچه دارند. کابوس های ترسناکی می بینند و یا از تاریکی به طرز شدیدی وحشت دارند.

رهایی از اضطراب و استرس : ابراز نگرانی وضطراب یک پاسخ متداول در برابر استرس است. تحمل فشار و استرس زیاد موجب فرسودگی ذهنی و حتی جسمی افراد می شود. نوروفیدبک می تواند به مغز شما کمک کند تا نحوه واکنش به محرک های اضطراب آوری که تعادل جسمی و روانی شما را مختل می کند، تغییر دهد.


رهایی از افسردگی : تحقیقات جدید نشان می دهد که یکی دیگر از کاربردهای نوروفیدبک برای درمان اختلالات افسردگی است.
رهایی از میگرن : یکی از مهم ترین کاربردهای نوروفیدبک رهایی از میگرن می باشد. بیمارانی که به میگرن مبتلا هستند اغلب نیازمند درمان دارویی طولانی مدتی هستند که ممکن است عوارض جانبی زیادی به همراه داشته باشد. نتایج بسیاری نشان می دهد که استفاده از نوروفیدبک می تواند نقطه امیدوار کننده ای برای رهایی از سردردهای میگرنی باشد. استفاده از نوروفیدبک به تنهایی موجب کم شدن دردهای میگرنی است و در صورتی که با مصرف دارو همراه باشد نتایج آن به موفق ترین حالت ممکن خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *