رشد مغز کودک، دو و نیم تا سه سالگی

کودک سه ساله بسیار مشغول و فعال است. او می تواند از یک فعالیت به انجام فعالیت دیگری بپردازد که این مسئله بستگی به حالت روحی و حال و هوای او دارد. و این انجام کارها برای کودک مهدکودکی باید با محدودیت ها و دستورالعمل هایی صورت گیرد که باید به صورت عادتی در رفتارهای آنها قرار داده شود. آنها باید یاد بگیرند که در طول مدت خاصی بتوانند آرام بنشینند، اسباب بازی هایشان را با دیگر کودکان به اشتراک بگذارند، در صورت فعالیت های گروهی نوبت را رعایت کنند، این مهارت از مهارت هایی است که کودک باید در این سن یاد بگیرند. همه ی این نوع فعالیت ها باید به صورت قوانین جدیدی باشند که در خانه به مورد اجرا گذاشته می شود، قانونی مانند تمیز کردن و مرتب کردن اسباب بازی ها قبل از رفتن به رختخواب.

این کار به صورتی است که به او گفته شود که در زمان خاصی باید چه کاری را انجام دهد. شما نمی خواهید که این کار را نسبت به همه ی فعالیت های کودک انجام دهید! پس بهترین راه این است که راهی را پیدا کنید که بتوانید به کودک سه ساله تان انتخاب هایی بدهید در حالی که مرزها و محدودیت هایی نیز برای او قائل می شوید، و سعی داشته باشید که نسبت به رفتارها و فعالیت های کودکتان کنترل داشته باشید.

برای مثال، اگر کودکتان صبح چرت می زند، چون شما دیرتان شده است، از او بخواهید که با در اوردن لباسی که می خواهید فردا صبح بپوشید به شما کمک کند. انتخاب هایی در اختیار او قرار دهید. صبح، به او یادآوری کنید که شما چقدر به او افتخار می کنید که به شما کمک کرده است. از این فرصت استفاده کنید و برای تقویت رفتارش به او پاداش بدهید و برای این کار کودک به او اجازه بدهید که در حالی که شما لباس می پوشد تلویزیون نگاه کند و با این کار رفتار مثبت او را تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *