مطالعه و شناخت علمی چگونگی و چرایی ابعاد مختلف رفتار موجودات زنده و به ویژه انسان موضوع علم روانشناسی است و روان شناسی اجتماعی به عنوان یکی از شاخههای این علم به محدوده وسیعی از موضوعات اجتماعی، شامل رفتار گروهی، درک اجتماعی، رهبری، رفتار غیرکلامی، همرنگی با جماعت (همنوایی)، پرخاشگری و پیشداوری (تعصب) نظر میافکند. باید توجه داشت که روانشناسی کارآفرینی تنها درباره در نظر گرفتن تاثیرات اجتماعی نیست بلکه درک اجتماعی و تعاملات اجتماعی نیز برای درک رفتار اجتماعی ضرورت دارند. براین اساس آشنایی با روان شناسیکارآفرینی کاربردهای وسیعی را در مقولههای ارتباطات، بازاریابی و روابط عمومیها به همراه خواهد داشت و میتواند در تحلیل میزان رضایت، افزایش راندمان ارتباطات درون سازمانی، تعامل با مشتریان، ترغیب اجتماعی، تصمیم گیری و ترغیب مشتریان جهت انتخاب یک محصول و غیره مورد استفاده قرار گیرد. موسسه رسپینا در نظر دارد دوره روانشناسی کارآفرینی را به صورت دوره های کوتاه مدت و کارگاهیدر استان گلستان برگزار نماید.