مرکز مشاوره اعتیاد

چه برای یک بیمار مبتلا به اعتیاد و چه بیماران دیگر همیشه روش های درمان در منزل و بدون نیاز به بستری شدن طرفداران بیشتری داشته است. اما در این شرایط افرادی هم وجود دارند که بارها و بارها در کمپ های ترک اعتیاد بستری شده و با ترک اعتیاد ناموفق مواجه شده اند. با وجود اینکه معمولا ترک اعتیاد اصولی در کلینیک های تخصصی و تحت نظر پزشک متخصص انجام می شوند اما اگر روند درمان ترک اعتیاد صحیح و اصولی باشد، تفاوتی ندارد که فرد بیمار بستری بشود یا نه. در این مقاله قرار است به بررسی روش درمان سرپایی اعتیاد و نتایج ترک اعتیاد بدون بستری بپردازیم .

۱-مرحله سم زدایی از بدن

بهتر است این دوره در طی یک فرآیند بستری اتفاق بیافتد تا خارج کردن مواد مخدر از بدن فرد بعد از یک مدت طولانی مصرف مواد محرک بدون هیچ گونه آسیبی صورت گیرد. طول دوره سم زدایی بسته به نوع محرک مصرفی می تواند بین ۱۰ تا ۱۵ روز به طول بیانجامد. در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی با انجام آزمایش و مشاوره های لازم، بهترین روش سم زدایی به بیماران پیشنهاد داده می شود که گاهی ممکن است به صورت درمان سرپایی و گاهی با بستری کوتاه مدت صورت پذیرد.

در روش درمان سم زدایی سرپایی، نیازی به بستری شدن بیمار در کلینیک نیست. عمدتا پس از انجام معاینات و بررسی های لازم توسط پزشک متخصص، دوز دارویی مشخص تجویز شده و بیماران فقط برای انجام معاینات و بررسی های مجدد به کلینیک مراجعه می کنند.

بهترین روش درمان اعتیاد چیست؟ نوروتراپی و روان درمانی: گنبد کاووس

بهترین روش نوروتراپی و روان درمانی در کنار دارو درمانی است. در روان درمانی مرحله به مرحله به فرد آموزش داده می‌شود که چگونه بر اعتیاد خود غلبه کند و فرد بعد از ترک می‌تواند کاملاً به زندگی عادی خود بازگردد. دارو درمانی نیز کمک می‌کند تا از شدت علائم ترک و احتمال بروز نشانه‌های ترک کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *