داشتن انتظار واقع بینانه از فرزند

انتظارات والدین از فرزندان خود به این بستگی دارد که آن ها چه چیزی را در سنین مختلف عادی می دانند. باید توجه داشت که کودکان افراد منحصر به فردی هستند که با سرعت های مختلفی رشد می کنند.

آنها پیش از فرا گرفتن مهارتهای جدیدی مانند استفاده از توالت ، غذاخوردن به تنهایی و لباس پوشیدن نیاز دارند که از نظر رشدی آمادگی انجام آن کارها را پیدا کنند . اگر از آمادگی برای یادگیری مهارت جدید توسط فرزند خود اطمینان ندارید به یک کارشناس مراجعه کنید.مرکز مشاوره رسپینا با تفکری نو و خلاق در خدمت هم شهری های عزیز در استان گلستان شهرستان گنبد کاووس می باشد.

هنگامی که والدین انتظارت زیادی از فرزند دارند ، به طوری که آنها آمادگی انجام آن را ندارند یا انتظار دارند که فرزندشان کامل باشد ، مشکلات رفتاری کودکان به وجود می آید.

مثلا والدین انتظار دارند که فرزند همیشه مودب ، شاد و حرف گوش کن باشد و یا همیشه منظم و کمک کننده باشد بنابراین خود را در شرایطی قرار می دهند که مایوس شوند و با فرزند خود دچار اختلاف شوند . باید توجه داشته باشید که تمام کودکان اشتباه می کنند و کامل نیستند.مرکز مشاوره رسپینا در زمینه خدمات مشاوره ای در استان گلستان شهرستان گنبد کاووس فعال می باشد.

بسیاری از اشتباهات از روی عمد نیستند . والدین باید از خود انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند . اینکه تمام تلاش خود را به عنوان پدر و مادر انجام می دهید ، نکته بسیار خوبی است اما تلاش برای کامل بودن تنها باعث ایجاد احساس ناکامی و بی کفایتی می شود . به خود سخت نگیرید زیرا هر شخصی با کسب تجربه بیشتر می آموزد.مرکز مشاوره رسپینا در حوزه های تحصیلی، خانواده، ازدواج، طلاق، فرزندپروری، پرورش کودکان، شغی، انتخاب رشته، کارآفرینی در استان گلستان ، گنبد کاووس خدمات مشاوره ارائه می دهد. مشاوره تخصص ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *