اسامی انواع مواد مخدر

با دانستن اسامی انواع مواد مخدر و عملکرد آنها اطلاعات خود را در مورد انواع مواد مخدر بالا ببرید و با استفاده از آن ها از ابتلا به اعتیاد خود و فرزندانتان جلوگیری کنید. در این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین، انواع مواد مخدر های موجود در ایران را بشناسید.

متاسفانه هر سال اسم های جدیدی به گوش می خود و بعد از آن شایعاتی می شنویم که مواد جدیدی که به بازار عرضه شده است خطرناک و اعتیاد آور نیست، ولی این حرف ها فقط برای تبلیغات است و در اصل این مواد مخدر جدید با گذر زمان بدتر و بدتر می شوند. در ادامه ی این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم که شما را با مواد مخدر مختلفی که تا به امروز شناسایی شده است آشنا کنیم و در خصوص رفتار مناسب با آنها به شما مشاوره دهیم.

انواع مواد مخدر به ۴ گروه اصلی تقسیم می شوند:

آرام بخش یا Depressant

این مواد مخدر واکش های مغز را آهسته می کنند و اثرات آنها عبارتند از: کم شدن سرعت تنفس، کاهش فشار خون، خواب آور بودن و کم شدن ضربان قلب.
مانند: تریاک، هروئین و مورفین

محرک یا stimulant

این مواد به سیستم عصبی بدم سرعت می دهند و اثرات آنها عبارت است از: بیشتر شدن سرعت تنفس و ضرابن قلب، افزایش فشار خون و جلوگیری از خواب.
مانند: کوکائین و نیکوتین

توهمزا یا hallucinogen

این مواد مخدر باعث حالت هذیان در فرد می شود و آثار آن این است که فرد حافظه خود را از دست می دهد، دچار لرزش می شود و اخلاق او عوض می شود.
مانند: lsd- pcp

استنشاقی یا inhalant

این مواد مخدر به روش کشیدن مصرف می شوند و باعث آهسته شدن فرآیند مغز و بیشتر شدن ضربان قلب و سردرد می شود.
مانند: ماریجوانا و حشیش

موسسه مشاوره رسپینا در زمینه خدمات مشاوره ای در استان گلستان شهرستان گنبد کاووس فعال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *