مصرف قهوه برای دانش آموزان، مفید یا مضر؟

قهوه علاوه بر فواید زیادی که برای سلامتی بدن انسان دارا می باشد و باعث شادابی و هوشیاری او می‌شود، می تواند به بهتر شدن کارکرد ذهن نیز کمک نماید. قهوه‌ای که روزانه استفاده می نمایید ، بیشتر از یک نوشیدنی است. قهوه بر کارکرد ژن و سلولهای شکسته ،به وسیله فرایند فراگیری اثر می‌گذارد.
مصرف یک فنجان قهوه ممکن است به روند ترمیم این آسیب ها کمک کند. در مارس ۲۰۱۶ مطالعه‌ای توسط دانشمندان مرکز تحقیق و بررسی مولکولی مواد غذایی بر روی قهوه نشان داد که ، نوشیدن قهوه می‌تواند زمان ترمیم مولکول‌های دی ان ای را به مدت دو ساعت کاهش دهد . در این بررسی ، تیمی از دانشگاه کایزرسلاوترن آلمان مقدار ۲۰۰ میلی‌لیتر قهوه را طی هشت ساعت و در چهار نوبت به ۱۳ مرد سالم خوراندند. سپس نمونه خون آنها برای ارزیابی مولکول های دی ان ای سالم گرفته و بررسی شد . نمونه‌ها حاکی از کاهش شکستگی در مولکول دی ان ای در دوساعت اول مصرف قهوه بودند. در طی هشت ساعت بیش از ۳۰ درصد آسیب های مولکولی در دی ان ای سلولها نسبت به قبل از مصرف قهوه ، کاهش یافته بود.
البته موضوع حفاظت قهوه از مولکول‌های دی ان ای باید مورد بررسی و مطالعه‌ی بیشتری قرار بگیرد . همانطور که مطالعات فراوانی تاثیر مثبت قهوه بر علیه بیماریهایی چون دیابت نوع ۲ ، بیماریهای کبدی و سرطان سینه را اثبات کرده‌اند.

در نتیجه سعی کنیم با رعایت تعادل در مصرف قهوه از مزیت های نوشیدن قهوه بهره مند شوید.

 بهترین مشاور تحصیلی و کنکور کیست؟ رتبه بندی بهترین مشاوردرست است یا خیر؟معیارهای یک مشاور خوب چیست؟ مشاور تحصیلی جایگاه بسیار تاثیرگزاری در سرنوشت و آینده افراد دارد و مهمترین وظیفه مشاور قراردادن داوطلب در یک مسیر درست است. حساسیت مشاوره، هدایت و راهنمایی تحصیلی هنوز در سیستم آموزشی کشور در هیچ رده سنی به درستی درک و چاره اندیشی نشده است و چه بسا بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی ،شغلی در زمان حاضر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به عدم وجود سیاست های مناسب در زمان گذشته بر میگردد و بسیاری از خلا ها و سیاست گذاری های غلط در زمان حال، آثار مخرب چند بعدی در آینده به همراه خواهد داشت. بهترین مشاور تحصیلی چه کسی است؟ بر چه اساسی میتوان برترین مشاور تحصیلی را تعیین کرد؟

موسسه سوپررسپینا گامی نو در ارایه خدمات آموزشی و مشاوره ای در زمینه تحصیلی، کنکور و برگزاری دوره های آموزشی، با همکاری اساتید و مشاوران نخبه، از تهران در استان گلستان فعال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *