تغییر علائم و نشانه های افسردگی براساس جنسیت و سن افراد

افسردگی اغلب براساس سن و جنسیت تغییر می‌کند و علائم و نشانه های افسردگی میان زنان و مردان و یا افراد جوان و مسن متفاوت می‌باشد.

علائم و نشانه های افسردگی در مردان

مردان افسرده با احتمال کمتری به احساسات خود-بیزاری و ناامیدی اذعان می‌کنند. در عوض آنها اغلب از خستگی، تحریک‌پذیری و مشکلات خواب شکایت کرده و علاقه‌ای به کار و تفریح ندارند. همچنین به احتمال زیاد علائمی چون خشم، پرخاشگری، رفتار عاری از حس مسئولیت و سوءمصرف مواد را تجربه می‌کنند.

علائم و نشانه های افسردگی در زنان

زنان به احتمال زیاد علائم افسردگی مانند احساسات شدید گناه، خواب مفرط، پرخوری و اضافه وزن را تجربه می‌کنند. افسردگی در زنان در طول دوره قاعدگی، بارداری و یائسگی تحت تاثیر عوامل هورمونی قرار دارد. در واقع اثرات افسردگی پس از زایمان موجب شده تا یکی از هفت مورد از زنان، پس از زایمان افسردگی را تجربه کنند.

علائم و نشانه های افسردگی در نوجوانان

اغلب نشانه های حاد در نوجوانان افسرده شامل تحریک‌پذیری، خشم و آشفتگی (و نه ناراحتی) می‌باشد. همچنین آنها ممکن است از سردرد، درد شکم یا دیگر بیماری‌های فیزیکی شکایت کنند.

علائم و نشانه های افسردگی در بزرگسالان مسن

بزرگسالان اغلب بجای علائم و نشانه های عاطفی و علائم افسردگی بیشتر از علائم و نشانه های فیزیکی شکایت می‌کنند (مواردی مانند خستگی، درد‌ها و رنج‌های ناشناخته و مشکلات حافظه). همچنین آنها ممکن است به ظاهر شخصی خود توجهی نکرده و مصرف داروهای مهم برای سلامتی خود را متوقف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *