مدت زمان و تعداد جلسات مورد نیاز

هر جلسه نوروفیدبک معمولاً ۲۰-۳۰ دقیقه انجام می‌شود؛ زیرا قرار دادن سنسورها در موقعیت صحیح، مدتی طول می‌کشد. بنابراین ما معمولاً برای جلسه ۴۰ دقیقه‌ای به بیماران نوبت می‌دهیم.

ممکن است ۱۰-۲۰ جلسه نوروفیدبک لازم باشد. در مقالات علمی، برخی مطالعات با استفاده از ۴۰ جلسه (یا بیشتر) انجام شده است. استفاده از تجهیزات جدید و پیشرفته، به ما اجازه می‌دهد نتایج سریع‌تری را بدست آوریم. در نتیجه ما یک دوره ۱۰ جلسه‌ای را توصیه می‌کنیم، صرف نظر از اینکه شما یک مدیر اجرایی و خواهان بهبود عملکرد مغز هستید و یا فردی که دچار ضربه مغزی شده و نیازمند بهبود سردرد، سرگیجه، خواب و مغز مه آلود است. البته نتایج نوروفیدبک، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما با پیشرفت‌های فن‌آوری در نوروفیدبک Z-نمره، بسیاری از افراد در طی ۶ جلسه، تغییراتی در حالت روانی و عملکرد خود مشاهده می‌کنند.

اگر برنامه زمان‌بندی اجازه دهد، ما ۲-۳ جلسه در هفته را توصیه می‌کنیم. مغز شما بعد از درمان، به انطباق و تغییر ادامه خواهد داد. از این رو متخصصان بر ۲-۳ جلسه در هفته توافق نظر دارند. همچنین برخی از متخصصان، جلسات روزانه را به عنوان آموزش فشرده مغز پیشنهاد می‌کنند. برای فرد دارای مغز باثبات، این پیشنهاد نیز ممکن است یک گزینه عملی و موفقیت‌آمیز باشد. در طیف اوتیسم و افراد مبتلا به عوارض دژنراتیو عصبی، آموزش مداوم ممکن است لازم باشد.

مرکز مشاوره رسپینا اولین مرکز تخصصی درمان افسردگی ، اضطراب ، استرس، میگرن،  با روش نورو فیدبک در استان گلستان شهرستان گنبد کاووس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *