اختلال بیش فعالی و کمبود توجه

امروزه نوروفیدبک به عنوان یکی از مؤثرترین روشهای درمانی و جایگزین دارو های شیمیایی در کودکان دچار بیش فعالی یا همان ADHD شناخته شده است. هدف از درمان بوسیله این روش این است که به کودک بیاموزیم چطور می تواند رفتارهای مغزش را تغییر دهد و در نهایت عملکردهای مربوط به بیش فعالی  و کمبود توجه  را از بین ببرد.

این به این معنی است کهکودک شما می تواند به مغز خود بیاموزد که بیش فعال نباشد!

نوروفیدبک چیست؟در این روش فرد در مقابل یک مانیتور می نشیند و الکترودی که روی سر او قرار دارد امواج مغزی را دریافت و به کامپیوتر هدایت می کند .حالا فرد با دیدن امواج مغزی خود روی صفحه مانیتور می تواند به تنظیم و کنترل آنها بپردازد و در تمام این مراحل پزشک در کنار کودک نظارت دقیق دارد.

درواقع نوروفیدبک شما را قادر به دیدن دنیای درون مغزتان می کند ، به عنوان مثال شما در صفحه مانیتور یک شکل شبیه سازی شده امواج مغزی را به شکل یک بازی می بینید و با نگاه کردن به صفحه مانیتور و بدون استفاده از دست شروع به بازی می کنید. دستگاه الگوهای امواج مغزی شما را پردازش می کند و در صورتیکه این الگوها مناسب باشد شما در بازی به جلو خواهید رفت و در غیر اینصورت شکست می خورید. . همچنان که این تمرین ادامه می یابد، مغز یاد می گیرد که چگونه به تولید بیشتر امواجی بپردازد که منجر به عملکرد بهتر می شود. اینکه چه امواجی در مغز افزایش و چه امواجی کاهش یابند، کاملاً بستگی به مشکل هر فرد دارد و پزشک  آن را در طول جلسه تنظیم می نماید. به این ترتیب شما یاد میگیرید که مثلا در شرایط اضطراب چگونه می توانید مغز خود را طوری تنظیم کنید که آرامش جایگزین اضطراب شود.

نوروفیدبک می تواند جهت آموزش کودکان دچار بیش فعالی و اختلال توجه جهت تغییر رفتارشان استفاده شود. به این صورت که دستگاه، امواج مغزی کودک را ثبت می کند و  با ثبت امواج و تقویت امواج مثبت و مفید، کودک می آموزد که چطور می تواند بیشتر توجه و تمرکز داشته باشد.

یکی از ابعاد ارتباطی میان زن و مرد ، رابطه جنسی است .ابعاد اقتصادی ، عاطفی ، فکر و جنسی از راههای ارتباطی در بین زنان و مردان می باشد . ارتباط جنسی هر چند اهمیت بالایی دارد اما به دلایل فرهنگی کمتر به آن پرداخته می شود. مشاور خوب روانشناس گنبد؟ خانم سعیده بلالی مشاور روانشناس در مرکز مشاوره رسپینا یکی از متخصصین حوزه مشاوره در گنبد کاووس استان گلستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *