عوارض نوروفیدبک چیست؟ آیا انجام نوروفیدبک امنیت دارد؟


در حالیکه بسیاری از افرادی که به وسیله نورفیدبک تحت معالجه قرار گرفته اند، معتقدند که این روش بسیار امن است و تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته اند، برخی از مراجعین نیز از بروز برخی عوارض نوروفیدبک مانند خستگی ذهنی و یا زنده شدن برخی احساسات قدیمی ناراحت به نظر می رسند. به عنوان مثال افرادی که دچار ضربه مغزی (تروما) شده اند بعد از نوروفیدبک دچار سرگیجه و تهوع شده اند و تا مدتی چشمانشان به نور حساسیت پیدا کرده است.

نکته بسیار مهمی که در ایجاد و یا عدم ایجاد عوارض نوروفیدبک وجود دارد، انجام آن به دست متخصص این کار است. در صورتی که نوروفیدبک توسط پزشکان و درمانگران بی تجربه انجام شود، ممکن است عوارض نوروفیدبک به صورت تجربه اضطراب، بی قراری، خواب آلودگی و .. بروز کند. اگر چنین علائمی بعد از جلسه نروفیدبک رخ دهد، باید طی سریعا فروکش کند و ادامه پیدا نکند.

مخصوصا هنگام کار با افرادی که دارای شرایط خاصی مانند انواع میگرن ها، اختلال تشنج و یا اختلال دوقطبی هستند باید جوانب احتیاط به صورت جدی تری رعایت شود. زیرا ممکن است به جای بهبود علائم بیماری موقتا تشدید شود و مشکلات جدی برای فرد به وجود آورد.  عوارض نوروفیدبک ممکن است به ندرت رخ دهد ولی برای به حداقل رساندن آن لازم است افراد حتما به مرکز درمانی معتبر نوروفیدبک مراجعه نمایند. پرداخت هزینه نوروفیدبک به صورت غیر معقول و پایین تر از حد معمول می تواند نشانه غیر تخصصی بودن درمانگر باشد.


این حق هر مراجع است که نسبت به عوارض نوروفیدبک اطلاعات کافی داشته باشد. ولی به خاطر داشته باشید که درست مانند هر روش درمان دیگری، مانند استفاده از انواع قرص ها و آمپول ها، عوارض جانبی برای آن گزارش می شود. که این امر به معنی نا امن بودن نوروفیدبک نمی باشد. اکثر عوارض جانبی نوروفیدبک در گزارشات، در طبقه بندی عوارض خطرناک قرار نمی گیرند و به صورت یک تجربه گذرا در فرد پس از گذشت لحظاتی فروکش کرده اند. پس شما می توانید با خیالی آسوده به استفاده از نوروفیدبک فکر کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا ابهام در زمینه عوارض نوروفیدبک با متخصصان افق سلامت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *