وظایف مشاور کنکور تجربی

  • بررسی وضعیت درسی داوطلب باید بطور کامل و با جزئیات قبل از تنظیم و تدوین برنامه، الزامی است. مسلماً تا زمانی که مشاور نداند که دانش آموز در چه سطحی قرار دارد، نمی‌تواند برنامه خوبی برای او تنظیم کند.
  • کلاس‌های کنکوری، برنامه هفتگی، مدرسه، منابع درسی و… را از داوطلب بپرسد و در جریان برنامه درسی و هفتگی داوطلب باشد. رها کردن دانش آموز به حال خود، یکی از اشتباهاتی است که برخی از مشاوران و والدین مرتکب می‌شوند.
  • روش‌های مطالعه هر درس، روش‌های تست زنی و مرورها باید براساس سطح درسی و توانمندی‌های داوطلب باشد. لازمه موفقیت در کنکور، بالا بودن ساعت مطالعاتی دانش آموز نیست. بلکه کیفیت درس خواندن است که اهمیت دارد؛ بنابراین باید کلیه تکنیک‌های مطالعه، مانند تندخوانی ، جمع بندی و … به دانش آموز آموخته شود.
  • تأمین انگیزه روحی و روانی داوطلب و کمک به افزایش انگیزه‌های مثبت در داوطلب یکی دیگر از وظایف بهترین مشاور کنکور تجربی است. استرس اصلی‌ترین عاملی است که در نتیجه کنکور تأثیر چشمگیری دارد.
  • تنوع برنامه‌ریزی برای دانش آموز یکی دیگر از مهارت‌های بهترین مشاور کنکور تجربی است. برنامه‌ریزی باید کاملاً شخصی‌سازی شده و براساس توان دانش آموز نوشته شده باشد و به ۳ صورت کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تنظیم شده باشد. برنامه باید طوری باشد که اگر دانش آمور در یک روز دچار مشکلی شد از برنامه عقب نماند و به راحتی بتواند جبران کند. تنوع در برنامه‌ریزی از اصلی‌ترین موارد می‌باشد طوری که دانش آمور بعد از اتمام برنامه آن روز احساس خستگی نکند. برنامه باید کاملاً روانشناسی شده نوشته بشه که دانش آموز با انگیزه و میل تمام به سمت درس سوق پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *