اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

گرچه که شکست یا موفقیت در ازدواج معمولا قابل پیش بینی نیست اما ازدواج هایی که با چشمان باز و آگاهی تمام نسبت به طرف مقابل اتفاق می افتند احتمال موفقیت و دوام در آن ها بیشتر خواهد بود. مشاوره پیش از ازدواج می تواند نقاط قوت و ضعف افراد و نیز درصد تطابق رفتار های دو طرف را شناسایی کرده و با یادآوری آن به جوانان در انتخاب شریک زندگی آینده کمک کند.

امروزه با افزایش آمار طلاق، استفاده از مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده می تواند بسیار مثمر ثمر بوده و افراد و خانواده ها را نسبت به روحیات و خلقیات یکدیگر آگاه سازد.

مشاوره پیش از ازدواج کمک می کند تا جوانان بتوانند فردی را که بیشترین سازگاری را به لحاظ اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی را با ایشان دارد شناخته و با آگاهی کامل نسبت به ازدواج با او قدم بردارند.

مشاوره ازدواج همچنین به خانواده ها کمک می کند تا از ایده آل گرایی فرزندانشان کاسته  و آن ها را درمسیر درست زندگی و تشکیل خانواده هدایت نمایند.

معمولا مشاوران در جلسه مشاوره قبل از ازدواج با انجام تست های روانشناسی از دو طرف، نمودار خانوادگی مربوط به ان ها را رسم کرده و مشکلات احتمالی پیش رو را برای آن ها ذکر می نمایند.

مشاوران همچنین با رسم این نمودار ها، اطلاعاتی نسبت به شخصیت و شرایط زندگی افراد کسب کرده و آن ها را به شکل مختصر و مفید و در عین حال جامع در اختیار افراد قرار می دهند.

مشاوره ازدواج کمک می کند تا شناختی که افراد نسبت به یکدیگر دارند را اصلاح کرده و زمینه های درستی یا نادرستی آن را به افراد اطلاع می دهد.

مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا احساسات را کنار گذاشته و بدون در نظر گرفتن شرایط و موقعیت و نیز رویا پردازی، با واقعیات زندگی با یکدیگر رو به رو شوید.

در واقع مشاوره ازدواج امکان خطا در انتخاب شریک زندگی را به حداقل می رساند. چنانچه دو طرف با پاسخ به پرسش ها برای ازدواج مناسب نباشند نیز مشاوره کمک می کند تا مشکلات زندگی با هم را بشناسند و درصدد رفع هر چه بهتر آن ها بکوشند.

اطلاع و آگاهی از اخلاق و خصوصیات یکدیگر در جلسه مشاوره پیش از ازدواج کمک می کند تا در صورت ازدواج بتوانید آسان تر با مشکلات یکدیگر کنار آمده و سعی در برطرف کردن موانع سر راه خود و زندگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *