مشاوره پس از ازدواج

صرفا داشتن یک ازدواج خوب دلیلی بر موفق بودن ازدواج نیست ، مشاوره پس از ازدواج در اوج ماندن طول زندگی را آموزش می دهد

پس برای مشاوره پس از ازدواج هم باید به اندازه بقیه مشاوره های حیطه ازدواج حساسیت به خرج دهید. نتایج ازدواج در همه زندگی قابل رویت است پس داشتن یک ازدواج خوب لازم است ولی کافی نیست. اینکه هر کدام از طرفین تمام تلاش خود را انجام دهند تا آنچه را که از ازدواجشان انتظار داشتند براورده شود قطعا به تنهایی کافی نیست و هر کدام باید تلاش کنند که انرژی خود در مسیر درست به کار برند .

بسیار دیده شده که زوجین ابراز میکنند که تمام تلاش خود را کرده اند ولی نتیجه مطلوب حاصل نشده، و تنها دلیلش هم این است که در مسیر درست پیش نرفته اند . بلکه فقط دیدگاههای خود را لحاظ کرده اند. در صورتی که با مراجعه به مشاوران پس از ازدواج یا روانشناسانی که در این حیطه فعالیت میکنند صحبت کنید. متوجه میشوید که چه قدر راهکارها ساده بوده و شما چقدر خودتان را در گیر این مسایل کرده بوده اید. مشاوره ازدواج درست به این معنی که از ساده ترین راهکارها به صورتی استفاده شود که بهترین نتیجه را داشته باشد و این فقط در صورتی امکان پذیر است که با مشاوران مجرب و حرفه ای در ارتباط باشید که در کمترین زمان بهترین نتیجه را کسب کنید.

مشاوره پس از ازدواج مجموعی از عمل و عکس العملهای هر یک از زوجین در شرایط مختلف بر مبنای شخصیت هر فرد را شامل میشود ، که مختص همان زوج است و به هیچ عنوان قابل تعمیم به زوج دیگری نیست چرا که برنامه ای که مشاور به هر زوج میدهد مطابق با خصوصیات همان زوج است و به همین خاطر است که نباید از راهکارهای بقیه زوجها در ازدواج خود استفاده کنیم چرا که ممکن است یک راهکار که برای یک زوج بسیار اثر گذار و مثبت بوده برای زوج دیگر نتیجه عکس بدهد. پس مشاور خود را با دقت انتخاب کنید و شرایط خود و همسرتان را بادقت و بدون پنهان کاری برای او شرح دهید حتی نکاتی که از نظرتان پیش پا افتاده است را از قلم نندازید چرا که ممکن است یک نکته که از نظر شما مهم نباشد، تاثیر عمیقی بر روی رابطه تان داشته باشد و شما از آن غافل باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *