پیشرفت اجتماعی و عاطفی

کودک ۳ ساله شما در آغاز یادگیری نحوه برخورد با دیگران است، او می تواند احساسات قوی خود را تا حد بهتری به نسبت ۲ سالگی اش کنترل کند، شروع به درک مهارت های اجتماعی مانند به اشتراک گذاشتن و مهربان بودن می کند, اما این مهارت ها را تنها می تواند برای مدت کوتاهی داشته باشد و تمرین کند،و این زمانی است که احساس امنیت و شادی می کند و در مابقی مواقع ممکن است که از این مساله دور بماند و فراموش کند.

کودک ۳ ساله شما اغلب از بودن با دیگر کودکان لذت می برد و با بازی می کنند، او یاد می گیرد که دیگران واقعی هستند و احساس دارند،به این معنی است که وقتی آن ها ناراحت هستند او نیز می تواند ناراحت باشد.

بخشیدن و به اشتراک گذاشتن وسیله ها، یک مهارت است که او وقتی ۴ ساله می شود یاد می گیرد، اما اگر ناراحت یا نگران باشد قادر نخواهد بود که چیزهای خاصش را به اشتراک بگذارد. در این سن صبر کردن را برای مدت کوتاهی درباره چیزهایی که می خواهد،یاد می گیرد , مانند “صبر کن تا بعد از خوردن ناهار بیرون بریم”.

کودک سه ساله یا کوچکتر بچه های دیگر را کتک می زند و جیغ می کشد، او مشتاق است که شما را راضی کند. با کمک شما شاید بتواند چیز دیگری را امتحان کند یا چند دقیقه صبر کند.

هنوز هم ترس از سر و صداها, تاریکی, حیوانات, هیولاها را دارد. کودکان سه ساله حس شوخ طبعی و میل به خندیدن و تکرار کلمات و موقعیت های بسیار کودکانه را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *