درمان اعتیاد به وسیله نوروفیدبک چه مزایایی نسبت به روش‌های سنتی دارد؟

یکی از مهمترین اشکالاتی که روش‌های درمانی سنتی در ترک اعتیاد داشتند، عدم تمایل شخص معتاد به پیگیری درمان بود. این امر بیشتر به دلیل عوارض ناشی از روش‌های سنتی درمان اعتیاد بروز می‌کرد، و در بسیاری از اوقات شخص از ادامه همکاری خودداری می‌کرد. اما در روش ترک اعتیاد با نوروفدیک، که یک روش براساس بازخورد عملکرد مغزی و پاداش است، این مشکلات را ندارد. در این روش، سیستم عصبی و مغزی شخص را وادار به ادامه روند درمان می‌کنند، زیرا تمایل به دریافت مجدد پاداش را برای مغز فعال می‌کند.

به‌علاوه، روش درمانی نوروفیدبک کل سیستم عصبی شخص را متعادل می‌کند. مشارکت پیوسته در جلسات درمانی نوروفیدبک نه‌تنها به کاهش علائم اعتیاد کمک می‌کند، بلکه در عملکرد کلی سیستم عصبی فرد نیز مؤثر است. سیستم عصبی همه کارهای ما را کنترل می‌کند، اعم از غیرارادی و ارادی (تنفس، هضم، راه رفتن، صحبت کردن، فکر کردن و احساس کردن). بنابراین اگر کل سیستم عصبی در یک حالت متعادل‌تر باشد، همه موارد ذکر شده در بالا نیز به صورت متعادل‌تر و هماهنگ‌تری عمل می‌کنند. با گذشت زمان، بیمارانی که برای درمان اعتیاد از نوروفیدبک استفاده می‌کنند، اغلب نتایج مثبتی را در مورد تنظیم خواب، تنظیم فشار خون، و تنظیم ریتم ضربان قلب مشاهده می‌کنند.

روش درمانی نوروفیدبک همچنین به سیستم غدد درون ریز کمک می‌کند تا هورمون‌هایی را که به یک حالت عاطفی متعادل‌تر نسبت می‌دهند، تنظیم کند. به این ترتیب، فرد از نظر روحی و روانی نیز در یک وضعیت متعادل و پایدار قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *